onsdag 16. september 2009

Plomme syltetøy og rosa ull vest !!

Denne skal bli en kjempe kul vest (håper jeg...) Jeg har oppdaget dette nye garnet til Dale, mulig det er gammelt, men jeg har blitt hektet kjenner jeg...(også er det strikket på p.9 :O) ) det er en god erstatter til Eskimo! Selv om det også er et kjempe deilig garn :O) Tror jeg kommer til å strikke en til. Har ei Prinsesse i heimen som ønsker seg en!! Rart det der....hun har ganske mange prosjekter til mor på bestillingslisten sin!! Haha...



Vi har høstet plomme trèt vårt i dag også, det modnes ikke samtidig i år! har enda masse igjen...
Samboeren har plukket 1vaske bøtte i dag også, og jeg ender jo da i kjent stil på kjøkkenet med plommer og sukker, og står og rører i kjelen :O) Sant skal sies så koser jeg meg med det assa!! Men jeg har jo enda syltetøy fra i fjor også... så hva skal jeg lage av alle disse plommene da? Jeg kom til å tenke på min gode gamle mormor,hva henne gjorde. Hun kokte de som meg i dag og frøs de ned i masse beger. Så da ble det slikt på kjøkkenet mitt i dag også...og minner og tanker om mormor rørte seg i hodet mitt mens jeg rørte i kjelen :O)
14 fryse beger ble det kokt i kveld!!!

-Ha en god onsdags kveld alle sammen-
-Vibeke




3 kommentarer:

Filippa sa...

Har du for mye plommesyltetøy er det bare å sende litt min vei, jeg har ikke plommetre i hagen.
Så fin farge det var på det garnet.

Kristoffa sa...

Tenk så deilig det blir utover høsten og vinteren når du kan finne frem herlig hjemmelaget plommesyltetøy! Jeg har tittet litt rundt i bloggen din nå og der var det mye fint å se på!!! Så moro at du lager så mye forskjellig:)

God helg!

Ann-Cathrin sa...

Så deilig med hjememlaget syltetøy da:) Takk for koselig kommentar. På tøflene bruker jeg nålfilting og tover på hjertene etterpå:)